سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسد چون کم بود ، تن درست و بى غم بود . [نهج البلاغه]
دبستان پسرانه استقلال ناحیه 5 مشهد
برتری حجاب زن،در چادر :
  • نویسنده : همکاران دبستان پسرانه استقلال:: 87/4/2:: 11:24 عصر
  • برتری حجاب زن،در چادر :

            خانم ها باید تمامی بدن خود (به جز گردی صورت و دست ها تا مچ ) را از نامحرم بپوشانند (خواه پوشش چادر باشد ، خواه غیر از آن ) ، ولی پوشیدن چادر بهتر است و از لباس هایی که توجه نامحرم را جلب می کند ( مثلا بر جستگی ها را نمودار کند ) باید اجتناب شود .
         
       در قرآن مجید ، بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد .یکی از این آیات ، آیه ی 59 از سوره «احزاب» است که برخی از مفسران از آن معنای پوشش با چادر را برداشت کرده اند :
        
        «یا ایها النبی قل لا زواجک و بنا تک و نساء المؤمنین یدین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان الله غفورا رحیما»
            یعنی ای پیامبر ، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مؤمنان بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند ، و خداوند بخشنده ی مهربان است .
            برخی از مفسران «جلباب» را پوششی فرا گیر معنا کرده اند که از بالای سر تا پایین پا را می پوشاند که چیزی در حد و اندازه ی چادر است .البته دیدگاه دیگر ، جلباب را پوششی تا زانو و دیدگاه سوم جلباب را مقنعه می داند . یعنی زن باید همه ی اندامش پوشیده باشد تا همچون گلی لطیف از دسرس هوسرانان مصون و محفوظ باشد .
            در سوره ی «نور» آیه ی31 نیز مفصل در مورد حجاب و حرمت نگاه به نا محرمان سخن به میان آمده است . بر این اساس ، می توان گفت : قرآن از چادر یا چیزی مانند آن ، که تمام بدن را بپوشاند سخن گفته است . علاوه بر این ، درباره پوشش حضرت فاطمه (ع) هنگام خروج از منزل و رفتن به مسجد برای دفاع از «فدک» ، همین پوشش نقل شده است . حضرت فاطمه (ع) مقنعه خویش را بر سر و جلباب بر تن کردند ، یعنی پوششی که تمام بدن را از سر تا قدم فرا می گرفت.
           
    علاوه بر مستندات شرع ، عقل نیز بر برتر بودن چادر حکم می کند ، چون اندام بدن با چادر بهتر محفوظ می ماند . به همین سبب ، فقها به برتر بودن چادر برای حفظ حجاب حکم کرده اند ‍، نه اینکه حجاب منحصراً در حجاب باشد ، پوشش حجاب با مانتو و روسری نیز میسر است ، ولی حجاب برتر نیست ، زیرا هر چقدر با مانتو و روسری پوشش صورت گیرد ، باز هم حجم بدن مشخص است و در مقایسه با چادر قطعاً ، چادر برتری دارد .

            آنچه مهم است ، مراقبت زن از خود ، حجاب و عفت خویش به سبب ایجاد جامعه سالم است و آنچه بهتر بتواند این هدف را تأمین کند برتر است ، و با همین حجاب برتر زن نیز نقش اجتماعی خود را بهتر ایفا می کند ، چرا که مزاحم های کمتری دارد .



    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ---------------------------------------------------
     RSS 
    خانه
    ایمیل
    شناسنامه
    مدیریت وبلاگ
    کل بازدید : 96602
    بازدید امروز : 11
    بازدید دیروز : 30
    ............. بایگانی.............
    مذهبی
    آموزشی
    کامپیوتر
    مهارتهای زندگی
    روانشناسی
    مهدویت
    صورت جلسات شورای معلمین
    جلسات انجمن واولیا ی دبستان
    برگزاری جشنهای دبستان

    ........... درباره ما ..........
    دبستان پسرانه استقلال ناحیه 5 مشهد
    همکاران دبستان پسرانه استقلال
    امام خمینی (ره) در رابطه با نقش معلم می فرمایند: نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست؛ انبیا هم معلم بشر هستند. تمام ملت باید معلم باشند؛ فرزندان اسلام تمام افرادش معلم باید باشند و تمام افرادش متعلم. .درصورت تمایل تبادل اطلاعات باشماره3711400تماس بگیرید

    .......... لوگوی ما ........
    دبستان پسرانه استقلال ناحیه 5 مشهد
    ............. اشتراک.............
     
    برتری حجاب زن،در چادر : - دبستان پسرانه استقلال ناحیه 5 مشهد
    سفارش تبلیغ

    ابتدا نیت کنید


    سپس برای شادی روح حضرت حافظ یک صلوات بفرستید

    .::.حالا کلید فال را فشار دهید.::.

    برای گرفتن فال خود اینجا را کلیک کنید
    دریافت کد فال حافظ برای وبلاگ



    ............ طراح قالب...........