سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ کارها نزد خدا، شادمان ساختن مؤمن است، از طریق برطرف ساختن گرسنگی اش و یا زدودن اندوهش . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
دبستان پسرانه استقلال ناحیه 5 مشهد
قفل کردن کامپیوتر توسط یک shortcut
  • نویسنده : همکاران دبستان پسرانه استقلال:: 87/4/9:: 11:1 عصر
  • شاید تا به حال به فکر یافتن راهی بوده اید که کامپیوتر خود را راحت تر از آنچه متداول است در حالت Lock قرار دهید. این کار بسیار ساده است و با طی کردن مراحل زیر شما میتوانید یک Icon به صفحه نمایش یا Quick Launch اضافه کنید که با یک ضربه ماوس بر روی آن سیستم شما در حالت Lock قرار میگیرد.

    1- بر روی صفحه نمایش خود Right-Click کنید و از Shortcut، New را انتخاب کنید

    2- در پنجرهای که ظاهر شده در قسمت Type the location of the item فرمان زیر را بنویسید:

    Next-3 را بزنید و نام Shortcut را وارد کنید و کلید Finish را بزنید.
    جهت راحتی بیشتر پیشنهاد میشود که میانبر(
    Shortcut) ایجاد شده را با ماوس به یک قسمت از فضای خالی Quick Launch بکشید تا از این پس در هنگام نیاز با زدن یک کلید دستگاه شما در حالت Lock قرار گیرد.

    نمایش شماره ساخت ویندوز بر روی Desktop

    با اعمال یک تغییر کوچک در Registry ویندوز 2000 و XP بر روی قسمت پایین سمت راست صفحه نمایش شماره ساخت ویندوز به نمایش در میآید:

    1- Run را از منوی Start انتخاب کنید
    2- بنویسید
    regedit و OK را بزنید
    3- به
    HKEY_CURRENT_USER\CONTROL PANEL\DESKTOP بروید
    4- در قسمت سمت راست صفحه بر روی
    PaintDesktopVersion دوبار Click کنید
    5- مقدار
    Hexadecimal را برابر 1 قرار دهید و پنجره را ببندید
    6-
    Log off کنید و مجددا وارد سیستم بشوید

    در ویندوز XP علاوه بر شماره ساخت شماره Service Pack نصب شده بر روی سیستم هم نمایش داده میشود.

    itbuzzer.com منبع


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    با خبر شدن از تماسهای تلفنی هنگام اتصال به اینتر نت
  • نویسنده : همکاران دبستان پسرانه استقلال:: 87/4/9:: 10:57 عصر
  • آمار نشان میدهد که در حدود 6 میلیون ایرانی به شبکه ی اینترنت متصل میشوند . بسیاری از این کاربران به دلایل مختلف شغلی و یا تفریحی روزانه ساعتها به کارهای اینترنتی خود میپردازند ولی باید این موضوع را هم در نظر گرفت که در کشور ما تنها بخش اندکی از کاربران خانگی و قسمتی از کاربران اداری خط تلفن مجزا برای اینترنت را دارا هستند و بسیاری از این کاربران تنها به دلیل وجود امکان تماس تلفنی هنگام اتصال , اتصال خود را قطع میکنند!
    تا به حال به فکر مطلع شدن از تماسهای تلفنی هنگام اتصال به اینترنت بوده اید؟ شاید خیلی علاقه داشته باشید که بتوانید بدانید وقتی شما به اینترنت متصل هستید چه کسی پشت خط هست ! آیا آن شخص ارزش قطع ارتباط را دارد یا
    Online باقی ماندن بهتر است و یا لحظه ای ارتباط را قطع کردن و به او پاسخ دادن و سپس دوباره به شبکه متصل شدن! باید بگم که رسیدن به این درخواست اصلا دور از دسترس نیست!
    شرکت
    TraySoft محصولی را عرضه نموده است با نام PhoneTray Dialup که توسط آن کاربر میتواند Online باقی بماند بدون اینکه تماسهای مهمی که به او میشود را از دست بدهد به عبارت دیگر اصول کار برنامه به گونه ایست که وقتی شما Online هستید وشخصی با تلفن شما تماس میگیرد  , PhoneTray Dialup  توسط یک Popup  که در بالای Systray  ویندوز ظاهر میشود (بخش راستی TaskBar ) و به شما اطلاع میدهد که برای مثال فلان شماره هم اکنون در حال تماس با شما میباشد!! ویژگی فوق العاده و بسیار مهم دیگر این نرم افزار این است که در آن صفحه ی Popup بالا آمده شماره ی شخص تماس گیرنده رو هم به کاربر نشان میدهد تا تا او با اطلاع کامل یکی از 3 گزینه ای را که نرم افزار در اختیارش قرار میدهد یعنی باقی ماندن به همان صورت Online و جواب ندادن به تماس و یا قطع ارتباط با اینترنت و پاسخ به تماس تلفنی و یا حتی باقی نگاه داشتن اتصال و جواب دادن به تلفن و سپس بازگشت دوباره به اینترنت را انتخاب کنید(که البته ویژگی آخر در صورتی است که ISP کاربر این توانایی را پشتیبانی کند) را انتخاب کند.PhoneTray Dialup برای انجام کار خودش به بهترین وجه به 3 چیز ساده نیاز دارد:


    1. داشتن یک مودم از نوع V.92 برای اتصال به اینترنت(اکثر مودم های جدید این سیستم را دارا هستند و تفاوت قیمت محسوسی با مودم های نوع V.90 نیز ندارند)
    2. مجهز بودن تلفن به سیتسم انتظار تماس توسط مخابرات (همون 2 خطه بودن که با تلفن های دیجیتال بیسیم خود ما نیز میتوانیم با فشردن دکمه ی
    * و سپس 48 و سرآخر # خط تلفن خود را به حالت انتظار تماس در بیاوریم!)
    3. خط تلفن دیجیتال با توانایی پشتیبانی
    CallerID و همچنین مودمی با توانایی پشتیبانی این سیستم
     
    PhoneTray Dialup قادره که شماره ی شخص تماس گیرنده رو هم برای شما بخونه چون ممکنه شما سر سیستم نباشد و یا حواستان به صفحه ی مونیتور نباشد ولی باید نرم افزار Text-To-Speech در سیستم نصب باشد تا بتواند شماره شخص تماس گیرنده و یا نام آن شخص را برای شما بخواند!! بلی نام شخص را چون شما توسط این نرم افزار قادر هستید دفترچه تلفنی مجازی برای خود بسازید و تمام شماره های مورد نیازتون رو در آن وارد کنید. هنگام تماس نرم افزار فورا به دفترچه تلفن سر میزند و اگر شماره تماس گیرنده در آنجا موجود بود نام آن شخص را برای شما میخواند!. دارا بودن انواع Ring Tone برای صدای زنگ از ویژگیهای جالب توجه  دیگر این نرم افزار میباشد که در حدود 20 عدد آهنگ مختلف در حافظه داراست و شما میتونین از هر فایل صوتی که بخواند به جای صدای زنگ استفاده کنید حتی صدای ضبط شده خود شما!
    ویژگی دیگر و بی همتای این نرم افزار در
    Block کردن شماره تماسهای مزاحم است یعنی اگر شما دوست ندارید شماره ای برای شما تماس بگیرد ان شماره را با این نرم افزار میدهید و این برنامه پس از اجازه ی به صدا در آمدن زنگ تلفن منزل را نمیدهد و فورا از تماس آن شخص جلوگیری به عمل می آورد ! قادر به ضبط تمامی تماس ی گرفته شده میباشد و یک History کامل (شامل زمان تماس وشماره ی تماس و تاریخ و...) را برای ما ایجاد مینماید . ویژگی جالب و مفید دیگر نرم افزار توانایی تبدیل شدن به تلفن آن است که از خود برنامه هم میشود به عنوان تلفن استفاده کرد و به تماسهای ورودی پاسخ داد( فقط با داشتن Headset و تنظیم اون).


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    آموزش :تبدیل فایل های PDF فارسی به نسخه Word
  • نویسنده : همکاران دبستان پسرانه استقلال:: 87/4/9:: 10:55 عصر
  • آموزش :

    تبدیل فایل های PDF فارسی به نسخه Word
    نرم افزار Adobe Acrobat 7 یکی از رایج ترین نرم افزارها برای خواندن فایل های PDF و تبدیل فایل های Word به PDF است. درباره کاربردهای دیگر Adobe Acrobat باید بگم که امکانات متعددی نسبت به نسخه Reader آن داره که از جمله آنها می تونم به ویرایش متن، چسباندن صفحات متعدد PDF به هم و تهیه گزارش یکپارچه، جابجایی صفحات گزارش و کم و زیاد کردن آنها، باز کردن قفل پرینت بعضی متن ها، همچنین استفاده از دیکشنری نارسیس و بابیلون فعال بر روی کلمات اشاره کنم. ضمناً یکی از امکانات جالب آن حتی در نسخه Reader خواندن متن انگلیسی است که از طریق منوی View و انتخاب Read out loud فعال میشه. سرعت خواندن و سایر تنظیمات از طریق Edit و سپس گزینه Preference (cntr+k) و سپس Reading قابل تنظیم است.
    در مورد انتقال فایل ها به
    Word باید بگم که شما می تونید با انتخاب ابزار Text در Adobe Acrobat 7 جمله های مورد نظر خودتون رو و یا کل متن رو Select کرده و بعد اون رو کپی و در Word، Paste کنید. در این مرحله تمام کلمات به صورت چپ به راست نشون داده می شوند (به اصطلاح کدی Direction اون به صورت ltr می باشد) شما با انتخاب دوباره متن در Word و انتخاب گزینه Paragraph در کلیک راست و یا از منوی Foramt در قسمت Direction حالت Right-to-Left رو انتخاب کنید و در این حالت بعد از تائید، تمام متن به صورت صحیح در کنار هم قرار می گیرند. در ادامه یه کار دیگه هم باقی میمونه و اونم اینه که بعد از اینکه متن شما به صورت صحیح نشون داده شد، خطوط به صورت منقطع می باشد و نمیشه اونها رو به حالت Justify درآورد که باید در این حالت برای هر خط به انتهای خط رفته و با زدن کلید Enter به خط بعد رفته، سپس خط ایجاد شده را Select و Cut می کنیم. این یه توضیح خلاصه و کوتاه از روش انتقال فایل های PDF فارسی از Adobe Acrobat 7 به برنامه Word بود.
    اما این روش یه مشکل
    اساسی داره، این که وقتی در متن کلمات انگلیسی هم وجود داشته باشه یه مقدار کار سخت تر میشه و باید بعد از تمام تنظیمات بالا کلمات انگلیسی رو به صورت دستی در خطوط جابجا کرده و شکل صحیح متن رو ایجاد کرد. راه ساده تر تبدیل به Word این است که از طریق Save as آنرا در فرمت DOC (Microsoft Word Document) دوباره ذخیره کنید.
    البته یه راه مطمئن تر هم هست و اون استفاده از نسخه
    ME، Adobe Acrobat است که زبان های خاورمیانه ای (عربی و فارسی) را پشتیبانی می کند. اما متاسفانه این ورژن هم، همه ی فونت های فارسی را پشتیبانی نمیکنه که بتونید متن ها را در داخل آن ویرایش کنید، ولی تا حدودی کارتون رو راه میندازه.

    مدیریت آیکون های سمت راست Taskbar
    در گوشه سمت راست پایین ویندوز، تعدادی آیکون مربوط به بعضی از برنامه های در حال اجرا وجود دارد. معمولا با کلیک راست کردن یا دوبار کلیک کردن روی این آیکون ها می توان تنظیمات آن را تغییر داد، ولی نمی توان آن را از این قسمت حذف کرد. برای حذف بعضی از این آیکون ها یا اضافه کردن آیکون های جدید، روی یک قسمت خالی از Taskbar کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. در قسمت Taskbar در مقابل Hide inactive icons روی کلید Customize کلیک نمایید. در پنجره ای که باز می شود، روی برنامه موردنظر خود کلیک کرده و برای مخفی کردن آیکون این برنامه از این قسمت Always hide و برای نشان دادن همیشگی آن Always show را انتخاب کنید.

    دو کار مفید برای هارد و ویندوز
    در ویندوز دو قابلیت به نام های Disk Cleanup و Disk Defragmenter وجود دارد. Disk Cleanup فایل های اضافی و موقتی روی سیستم را پاک می کند و Disk Defragmenter هم فایل هایی را که در هارد دیسک پشت سرهم قرار نگرفته اند و یک فایل در چند قسمت مختلف تکه تکه شده است، مرتب می کند و قسمت های مختلف را پشت سر هم می چیند، تا سرعت و کارایی سیستم بالا رود. برای اجرای این برنامه ها در منوی شروع به قسمت All Programs سپس Accessories و System tools بروید. در این قسمت می توانید این برنامه ها را برای درایوهای مختلف اجرا کنید. دقت کنید در هنگام اجرای Disk Defragmenter بهتر است با درایوها کاری نداشته باشید.



    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    <      1   2   3   4      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ---------------------------------------------------
     RSS 
    خانه
    ایمیل
    شناسنامه
    مدیریت وبلاگ
    کل بازدید : 96373
    بازدید امروز : 2
    بازدید دیروز : 36
    ............. بایگانی.............
    مذهبی
    آموزشی
    کامپیوتر
    مهارتهای زندگی
    روانشناسی
    مهدویت
    صورت جلسات شورای معلمین
    جلسات انجمن واولیا ی دبستان
    برگزاری جشنهای دبستان

    ........... درباره ما ..........
    دبستان پسرانه استقلال ناحیه 5 مشهد
    همکاران دبستان پسرانه استقلال
    امام خمینی (ره) در رابطه با نقش معلم می فرمایند: نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست؛ انبیا هم معلم بشر هستند. تمام ملت باید معلم باشند؛ فرزندان اسلام تمام افرادش معلم باید باشند و تمام افرادش متعلم. .درصورت تمایل تبادل اطلاعات باشماره3711400تماس بگیرید

    .......... لوگوی ما ........
    دبستان پسرانه استقلال ناحیه 5 مشهد
    ............. اشتراک.............
     
    کامپیوتر - دبستان پسرانه استقلال ناحیه 5 مشهد
    سفارش تبلیغ

    ابتدا نیت کنید


    سپس برای شادی روح حضرت حافظ یک صلوات بفرستید

    .::.حالا کلید فال را فشار دهید.::.

    برای گرفتن فال خود اینجا را کلیک کنید
    دریافت کد فال حافظ برای وبلاگ



    ............ طراح قالب...........